Formulář pro reklamaci zboží ke stažení (pdf, 35kB).
Email pro reklamace: reklamace@penzo.cz
11.1 Práva z odpovědnosti za vady se uplatní u prodávajícího, pokud není uveden jiný podnikatel určený k provedení opravy. Práva vyplývající z odpovědnosti prodávajícího za vady zboží uplatní kupující u prodávajícího následujícím způsobem:
1) Kupující zašle reklamované zboží (dále jen „reklamace“) prodávajícímu na adresu PENZO s. r. o., Dělnická 782, 506 01 Jičín, s tím, že reklamace bude obsahovat:
- kopii prodejního dokladu (faktury) či jiný hodnověrný doklad o koupi
- popis zjištěných závad (textový popis případně fotografii místa poškození)
- reklamované zboží, a to včetně všech součástí a příslušenství
2) Prodávající do 3 dnů od přijetí reklamace rozhodne, zda se uplatní právo kupujícího z odpovědnosti za vady, a jakým způsobem bude reklamace řešena. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. O tomto je povinen informovat kupujícího bez zbytečného odkladu.
3) Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění. Vyřizování reklamací se řídí následujícími právními normami: Zákon č. 89/2012 Sb. občanského zákoníka, Občanský zákoník a z.č. 634/1992 Sb.
11.2 Kupující je povinen uplatnit reklamaci na adrese prodávajícího uvedené výše, přičemž je povinen Prodávajícímu věrohodným způsobem doložit, že zboží bylo zakoupeno právě u něj. Kupující je povinen předat zboží při uplatnění reklamace čisté v souladu s hygienickými přepisy nebo obecnými hygienickými zásadami včetně všech jeho součástí a příslušenství.
11.3 Prodávající je oprávněn označit reklamaci za neoprávněnou (reklamace se nevztahuje na tyto případy) v případě, že:
• vada vznikla běžným, nadměrným či chybným užíváním věci
• vada vznikla nešetrným zacházením či zacházením s věcí v rozporu s instrukcemi ke zboží
• vada vznikla prokazatelně špatnou či neodbornou obsluhou (instalací), nepřiměřeným zacházením či
použitím, užíváním zboží zejména v rozporu s návodem kpoužívání
• provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů
• bylo použito nesprávné či nelegální programové vybavení, nebo nesprávný spotřební materiál,
• byla vada způsobena působením počítačových virů,
• byla vada způsobena zapojením do elektrické sítě neodpovídající příslušné ČSN
• byla vada způsobena v důsledku živelné katastrofy, násilného poškození či povětrnostních vlivů,
• bylo zjištěno zanedbání péče nebo předepsané údržby výrobku
• bylo zjištěno, že předložený záruční list jeví zjevné známky úprav v údajích nebo je-li na zboží odlišné výrobní
číslo od toho, které je uvedeno v záručním listě
11.4 Po vyřízení reklamace je kupující povinen vyzvednout si zboží ze záruční opravy nejpozději do jednoho (1) měsíce od uplynutí doby, kdy záruční oprava měla být provedena a byla-li provedena později, do 1 měsíce od vyrozumění o jejím provedení. Neučiní-li tak nebo nedohodnou-li jinak, je povinen zaplatit prodávajícímu poplatek za uskladnění ve výši 100,- Kč za každý započatý týden. Při neúčinném doručení zboží, kdy možnost doručení byla zmařena kupujícím, učiní prodávající opětovné doručení zboží na náklady kupujícího.